Handelsbetingelser hos Huset Ollie

GENERELLE OPLYSNINGER

Huset Ollie
Kirkegade 21
6700 Esbjerg
CVR nr.: 43608703
Telefon: 75120818
E-mail: 

 

PRISER

Hos Huset Ollie tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.

 

BETALING

Huset Ollie modtager betaling gennem Nets med VISA-Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

 

LEVERING

Huset Ollie tilstræber at afsende alle ordre, indgået inden kl. 14.00 på hverdage, samme dag. Ordre modtaget efter kl 14.00 sendes næstfølgende hverdag. Forventet leveringstid er 1-3 hverdage.

Vi sender til hele Danmark (gælder ikke Færøerne og Grønland).

Alle varer sendes med PostNord med fragtpriser fra 50 kr. Alle varer leveres til angivne leveringsadresse. I enkelte tilfælde kan ønskede udleveringssted blive ændret af tranportøren, du vil blive underrettet herom pr. mail.
Skulle du opleve problemer med din levering kan du kontakte kundeservice på kontakt@husetollie.dk eller på telefon 75120818.


For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Huset Ollie vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved reklamationer af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:

Huset Ollie
Kirkegade 21
6700 Esbjerg
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

 

Retur-  og  fortrydelsesret 

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. 

Ønskes det at returnere en vare skal du blot udfylde retursedlen der medfølger i din pakke og sende det til Huset Ollie.

Vare og returseddel returneres hurtigst muligt og senest 14 dage efter modtagelsen til Huset Ollie. Vi kan IKKE udbetale penge til dig hvis du overskrider de 14 dage. Fragtomkostninger til returnering afholdes af afsender, det er dog muligt at købe fragtlabel fra os til 50,- kr. som vil blive fratrukket returbeløbet. Det er afsenders ansvar at sende returvarer forsikret og pakke varen forsvarligt ind. Huset Ollie dækker ikke bortkomne og beskadigede varer.

Returseddel og varen sendes til:

Huset Ollie
Kirkegade 21
6700 Esbjerg

Returnering skal ske til ovenstående adresse med omdeling og med enten Postnord eller GLS.

Vi afhenter IKKE pakker sendt til pakkeboks.

Når Huset Ollie har modtaget varen og sikret at varen er ubeskadiget og i ubrugt stand tilbagebetales det fulde købsbeløb* senest 14 dage efter modtagelsen til det betalingsmiddel som købet blev foretaget med. 

Varer der har været i brug, har brugsspor eller er beskadigede refunderes ikke.

Et køb kan ikke fortrydes ved at nægte modtagelse af forsendelsen. 

Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

 

Julegaver

Huset Ollie er en lille lokal butik.

Vi kan derfor kun tilbyde 14 dages returret på din ordre.

Hvis vi kommer udover de 14 dages returret, kan vi udstede en kode til gavekort for julegaveordrer returneret frem til og senest den 31.12.21.

Du skal derfor overveje om du ønsker at købe din julegave hos os eller om du vil vente frem til du er indenfor de 14 dages returret.

Vi beklager at vi ikke kan være mere fleksible i julen, men håber på jeres forståelse. 

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en retursedlen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder retursedlen.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

 

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: 

 

Betalingsformer

VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay.

NETS